Wednesday, February 25, 2009

Oh ! tidak,what happened to me.....

Aku sebenarnye terkena tempias suami ku ,ketagih untuk berblogger.Banyak kerja sebenarnye ni..Kertas ujian satu beg penuh aku letak tepi dinding.Tadi kat sekolah dah plan nak tanda,sebab due nye 3 march.Lepas sembahyang magrib terpegang laptob suami sampai sekarang x boleh lepas..dah berebut dgn suami.My husband cakap,nampaknye kena beli laptop baru ni.....sajelah tuu..cari alasan konkrit utk beli laptop baru...Aku kate jangan membazir.Aku dah ada laptop sekolah.Buat ape banyak2.Macam juge handphone.Bila handphone aku lain macam aje,mulalah tukar jelah yg lain (means that aku ambik handphone seconhand my husbandlah and then dia tukar yg baru)seperti biasa, aku cakap tak payah , membazir(hasil didikan ma aku,aku menjadi seorang yang tidak suka membazir bukan kedekut)
Anak2 aku semuanye terbiar buat homework sendiri , yg kecik ku bagi kat bibik.Makan pun belum lagi ni.Oh...tidak, kenape dengan aku ni..
Dulu aku cukup tension dgn my husband yg 24 jam mengadap laptop.Dalam hati kalau boleh, aku nak potong2 laptop itu biar pecah 4.Tension tau tengok dia dgn laptopnye. sekarang aku berebut dgn my husband.Akulah yg menang. Tu sekarang dia tengok tv.
Barulah ku tahu sekarang penangan berbloggers ni,kat sekolah teringat2 je .Pantang tengok insiden kat sekolah,dah mula merangka bait2 ayat . kerja sekolah terbengkalai, anak2 terbiar n aku kelaparan sekang.(dah pukul 10) ni semua kerana terikut2 my husband n my sister kat melaka.

6 comments:

SpEkmATaKu said...

hahahahaahahaah
nak gelak besauuuu bleh hehehe
welkom to d club my big sis
tgk penangan bila sudah kena
demam belog hihi..

on way to release tensi jgk
sbnry kn..pe y terpikir kn
terluah kn senang..xphy buat diari lagi..alih2 ambe jgk y gelok beso sbb baca diari eda y poyo itu haha..

itu la mksd poyo y sbnry hehe..
tahniah2 sbb mengalahkn abg azam haha..btw membazir jek beli lptp baru..ishk ..ishk .. ishk ..

GigiPalsu said...

Terencat betullah, baru nak mencurah idea, dah kena rayu... tu yg jadi merapu... (tergadai laptop)
Tak kira nak beli laptop BARU....
Nak juga...
Ni semua SPEKmata poyo punya pasal...

Anonymous said...

Alamak!!! dah jadi kes rebut merebut le pulak...sekarang baru kita tahukan, seronok rupanya berblogger ni...dulu saya pun macam cikgu juga ,tension dgn suami 24jam mengadap laptop.
Dlm hati hairan jugak apalah yang seronok sangat dgn laptop tu,rupanya ini kerja dia...hehehe...
Sekarang bila dah dpt kt saya rasa tak nak lepas la pulak...tapi masih tak lupa tanggunjawab...insyaallah.

SpEkmATaKu said...

salahkn ku jangan salahkn ku
[lagu erra iye sila cari lirik sdr haha]

ada kite plak dpt status POYO..haha
y pentin d POYOest still abg azam..
ala..kongsi la..bile2 buat time table penggunaan Laptop haha...baru fair..

or another reason lps tgk laptop silah y cantek cm ferrari tu,tergoda nk beli baru nie haha..

ain said...

salam cikgu...mmg betul kita blh jd ketagih bila blogging ni. mcm saya, saya akan make sure kerja rumah settle..dah masak baru blh dok dpn notebook. klu tak...x makan le anak2..hihi

PenMerah said...

To Ima n Ain
Tu lah terlajak perahu boleh diundur,telajak berblogging tak boleh nak stop.terpaksa stay up qadha kerja sekolah.